måndag 13 september 2010

Hundvakt och samträning

Idag har hundarna fått spendera förmiddagen hemma hos Johanna och hennes hundar. Det skulle egentligen varit där hela dagen men vår föreläsning blev inställd då föreläsaren inte kunde ta sig till Linköping på grund av tågolyckan. Mycket tråkigt tyckte jag då det var en föreläsning jag sett fram emot. Hundarna hade i alla fall sköt sig bra, om jag ska tro Johanna. Man vet ju inte om hon bara sa så för att vara snäll, haha. Ozzy och Java hade busat i soffan och Ikaros hade sovit men haft livliga drömmar. Det var mest Ikaros jag var orolig för då han oftast är den som har svårt att finna sig till rätta. Som tack för att Johanna ställde upp som hundvakt så ska jag ha hand om hennes underbara Java en lördag snart. Jag tror Ozzy aldrig kommer vilja att hon åker här ifrån! Ozzy lever i nuet och när jag lämnade av hundarna idag hade han glömt mig så fort han fick syn på Java, Ikaros däremot ville nog följa med mig hem igen. Jag är i alla fall väldigt tacksam för hjälpen då jag förstår att det inte kan ha varit lätt med fyra livliga hundarna att ta hand om.

Nu på kvällen släpade jag mig till FF's samträning men det var inte så stor uppslutning tråkigt nog utan bara jag och Sofia med Sky. Jag körde i alla fall slalomträning då jag tror det kommer vara det svåraste vi eventuellt möter på banan på lördag. Imorgon ska jag till HU och träna ytterligare men inte bara slalom. Vi hade ett par riktigt fina passager idag och sitter det så fint på lördag är jag riktigt nöjd. Jag hoppas bara det kommer dit några ansikten jag känner igen som kan dämpa min nervositet. Fånigt hur nervös man kan bli över något så litet som ett KM.

Inga kommentarer: