torsdag 30 september 2010

Kennelhosta

Mina hundar är just nu i karantän då jag inväntar att se om de fått kennelhostan. De har inte börjat hosta än men jag tänker ta det säkra före det osäkra då jag inte tänker smitta någon annans hund. Så om någon där ute undrar varför jag inte hört av mig så är det på grund av det plus att jag inte har någon mobil. Jag har dock pratat med Telia och nu ska de skicka ett kontantkort till mig så att jag ska kunna ha en telefon tills den nya kommer, vilket inte ser ut att bli i någon snar framtid.

Nu ska jag gå och lägga mig så att jag är redo för en heldag av skolarbete imorgon, god natt.

3 kommentarer:

Linnea sa...

Stackare! Jag fick stora skälvan när jag insåg hur nära kennelhostasmittan har kommit, så Zumi är nyvaccinerad idag :-) Eftersom hon vaccinerades senast för ett och ett halvt år sedan så skyddade ju inte kennelhostevaccinet längre, men nu har hon fått Nobivac KC (intranasalt) som tydligen har ännu bättre skydd, så jag håller tummarna för att det inte kommer hit.

Håller också tummarna för att dina hundar klarar sig så du kan ut och träna igen om någon vecka! Det tar väl någon vecka att se om det bryter ut eller inte? Jag håller på din freestylelåt sålänge :-)

Anna med flock sa...

Håller tummarna för att dom klarar sig helt från smitta grabbarna! Trist med mobilstrulet, hoppas det ordnar upp sig snart.... dumma telia!

Hoppas du får en fin helg!

Jeanette sa...

Håller tummarna som övriga att ni slipper kennelhosta. Hoppas allt är ok och ni kan fokusera på roligare saker:) Grattis annars till er 9 års dag! Måste vara äkta kärlek:) Kram