måndag 4 oktober 2010

Träning

Vi har som det verkar nu kommit undan kennelhostan, i morgon ska vara sista dagen så om de inte börjar hosta då kan jag börja låta dom träffa andra hundar som vanligt. Skönt!

Idag har jag träffat Johanna med hundar och jag körde lite agility. Vi tränade på vippbrädan med hjälp från Johanna och med goda resultat måste jag säga. Ozzy har varit totalt orädd för den där brädan men idag lyckade han ta sig upp när jag inte kollade och blev överraskad när den damp ner så det blev en liten tillbaka gång men med Johannas hjälp kunde jag köra i lugnt tempo och mot slutet var han som vanligt igen.

Vi tränade även på däcket och jag började med att sätta för på sidorna och "klickade" varje hopp. Sen körde jag med fart för att se om det funkade och det gjorde det. Efter det tog jag bort från sidorna och körde vidare och även det funkade bra.

Det var väldigt kul att träna agility idag och om jag hinner tänkte jag åka ut till HU imorgon igen och då träna på olika byten. Fast jag har massor med skola att sitta med så vi får se hur mycket tid som blir över.

1 kommentar:

Anna med flock sa...

Kul att ni är på gång igen och att kennelhostarisken är över för nu..... Du får lära mig och Ina lite agility sen, vi kan ju inga hinder utan är bara allmännt flamisga ;)

Ha det fint, kram!