måndag 11 oktober 2010

Agility

Jag skulle verkligen kunna träna agility varje dag och jag tror Ozzy håller med mig. När det kommer till agility så är han så gott som alltid på och vill jobba, och det gör mig glad. Annars kan ju Ozzy vara lite svårflörtad när det kommer till träning, det ska vara på hans villkor och han tröttnar ofta fort, men inte i agilityn.

Idag träffade jag Johanna uppe vid HU för lite träning och promenad. Jag började med att göra en baklängeskedja med hinder, däcket, hinder, hinder och tunnel. Jag började med däcket på den nivå det ska vara men då misslyckades han hela tiden så jag sänkte det. Nästa gång vi kör tror jag det kommer funka på höjden det ska vara. Jag tycker egentligen att det borde vara skönare när det är lite högre...det gick i alla fall SKITBRA! Han var riktigt på och ville verkligen köra. Att jag hade grilladkyckling som belöning kan ju ha varit en bidragande faktor till den goda farten. Jag hade visserligen inte klagat om jag kunde få honom ytterligare lite mer taggad. Jag vill ju att han nästan inte ska kunna hålla sig från att springa och där är vi inte än, men kul har vi.

Jag passade på att köra lite slalom också och idag hade vi det bästa passet hittills. Klart vi inte ens är nära målet men idag var han med på hur han skulle gå och förstod varför belöningen uteblev om han fuskade. Han rörde sig det snabbaste han gjort hittills i slalomet men jag är lite kluven. Jag vill att han ska förstå vad han ska göra men samtidigt vill jag ju att han ska förstå att han ska göra det så fort han bara kan. Jag är rädd för att vi kommer fastna i det här tempot vi har nu fast samtidigt känns skynda långsamt som den bästa taktiken.

Det var i alla fall superkul idag och inte bara tack vare att agilityn är så kul utan för att det alltid är lika härligt att umgås med Johanna. Nu får ni njuta av bilderna som Johanna tog på Ozzy.








1 kommentar:

Anna med flock sa...

Åh vilka härliga agilitybilder, det riktigt lyser glädje om dem!