fredag 22 oktober 2010

Lite knäckt

Ja, så kändes det efter dagens agilityträning med Josefin och Maria. Ozzy ville ingenting idag kändes det som. Allt gick otroligt långsamt och det är frustrerande de dagar jag vill mer än min hund. Det positiva är väl att jag lär mig väldigt mycket även om det känns som en liten tröst ibland. Jag vill bara att han ska vilja jobba, jag vill att han ska vara på och söka sig till mig för att fråga "vad ska vi göra nu matte" inte som det är nu att jag måste övertala honom att snälla snälla gör något med mig. Jag tror visserligen att en bidragande faktor till att det gick så dåligt idag kan vara att vi var ute i lite mer än tre timmar igår kväll. Ozzy behöver ganska lång tid för att ladda om och det kan ha varit så att han var för trött idag på morgonen för att orka, jag vet inte. För i vanliga fall är agility det som han alltid tycker är roligt.

Det är i alla fall väldigt kul att träna tillsammans med Josefin och Maria, jag lär mig otroligt mycket bara av att titta på hur dom jobbar med sina hundar. Josefin lite som en lärare och ger både mig och Maria många bra övningar som vi kan träna på, vilket jag tycker är väldigt snällt.





1 kommentar:

Linnea sa...

Usch, jag känner med dig! Men ladda om, imorgon ska vi glänsa med freestylen ;-) Zumi är likadan, fast tvärtom, eh... Hon blir så ofokuserad och liksom "splittrad" om hon har fått för mycket stimulans innan. Resultatet är detsamma - en hund som inte vill samma sak.