tisdag 19 oktober 2010

Agilityträning

Förra veckan tränade jag agility tillsammans med Josefin med Era och Azlan och Maria med Anni. Vi byggde en klass 1 bana och då fick jag svart på vitt att vi har mycket kvar att träna på. Jag fick många bra tips av Josefin som enligt mig är lite av en agilityexpert så jag försöker suga in så mycket information jag kan när jag får chansen att träna med henne.

Något vi verkligen behöver träna på är suget på hindren! Jag vill så gärna att allt ska funka NU men jag måste inse att saker tar tid och att det är okej. Det finns igen stress utan det är bättre att lägga en bra grund och bygga upp en säkerhet så att han inte hamnar i konflikt.

Något som jag också fått en tankeställare kring är sittandet innan start. Det blir ett jävla tjat att få honom att sitta vilket bara gör att han tröttar på mig vilket jag förstår. Så nu ska jag träna på att han får stå i starten istället och jag hoppas att detta ska minska mitt tjat på honom.

Nu till det roligaste, bilder! Vi hade superfint väder så kameran var med så klart. Jag hoppas på lika fint väder nästa fredag igen.

Den flygande köttbullen :D










2 kommentarer:

Johanna, Max & Java sa...

Underbara bilder du har taigt! Tänkte höra med dig om du kunde ta 5 månaders bilder på Java idag? Ses sen!

Jeanette sa...

Jättefina bilder, Sarah! Älskar actionbildet:) Roligt att er träning går framåt & att ni har roligt tillsammans:) Kram