torsdag 21 oktober 2010

Freestyleträning

Idag var första träffen med freestylegruppen. För min del blev det inte så mycket träning, dels för att Ikaros var med och hans skällande är distraherande och dels för att det var så himla kallt. Jag har inte hunnit vänja mig vid att händerna är stelfrusna när man tränar.

Jag jobbade separat med de moment jag planerar att ha i mitt program då jag vill att alla delar ska funka riktigt bra separat innan jag sätter ihop något. Sen att programmet inte ens är i närheten klart kan ju också vara en faktor. Ett moment sitter verkligen super bra och det är gå mellan benen. Det funkar skitbra när vi backar och jag kan röra mig i snabb takt bakåt och han hänger med fint. Hastigheten framåt börjar komma den med. Det är nog det momentet som sitter bäst hittils. Tänkte att jag skulle filma det i min mobil så att jag kan lägga upp det på bloggen.

Snurra börjar också nå den nivå jag vill att den ska vara. Han har bra hastighet och driv i rörelsen. Ska tillägga att det var inte länge sen som snurren var sävligare än sävligast.

Något som är långt ifrån klart är slalom. Det går långsamt och momentet är osmidigt. Vill få ett bättre framåtdriv. Jag vill att han ska pinna på lite mer än han gör nu. Jag får nog fundera lite hur jag ska få upp farten för jag vet att han har det i sig. Ett annat trick vi jobbar med är hoppet upp i luften. Det går framåt och han tycker det blir roligare att göra för var gång vi tränar det.

Vår freestyledebut blir i slutet av november så än finns det tid att träna.

Inga kommentarer: