fredag 29 oktober 2010

PiM

Igår var andra träffen med PiM - Paws in Motion. Jag var där lite tidigt så jag tränade på våra moment som jag ska ha med i programmet. Dock har en tanke vuxit fram den senaste tiden och det är att jag ytterligare ska förenkla vårt program. Jag ska till den kommande tävlingen bara använda rörelser vi verkligen kan och som jag vet han klara med MYCKET störning. Jag ska lägga krut på att få dessa moment riktigt snygga och försöka få ett så inspirerande program som möjligt av detta. Sen ska jag långsamt bygga upp vårt program i takt med att vi lär oss nytt och får tävlingsvana. Jag har mycket nerver och dom måste jobbas bort och då är det lättast om jag har ett lätt program att komma ihåg.

Idag har hundarna fått umgås med sina två favoritlabbar. Ikaros ville vid ett par tillfällen visa sin "kärlek" till Nala lite för mycket men det känns ändå som att det blir bättre. Det går att bryta honom i alla fall. Hundarna skötte sig ypperligt trots skott väldigt nära. Jag och Linda han bubbla på om det mesta medan hundarna busade loss.

Nu ska jag till jobb nummer två för dagen...suck och stön men imorgon ska jag träffa Johanna och ta en härliga promenad.

Inga kommentarer: