lördag 16 oktober 2010

Freestyle

Jag har så mycket bilder att visa och mycket att berätta att det får bli flera inlägg för jag hinner nog inte skriva allt nu.

I tisdags träffade jag Linnea för lite freestyleträning vid OG. Jag hade med mig båda hundarna så det var väl inte det optimala träningsförhållandet för mig. Ikaros går det inte att träna med om han varit uppbunden och misstänker han att han ska bli uppbunden vägrar han komma. Ozzy blir dessutom skällig av allt Ikaros skällande vilket leder till mer stress hos Ikaros så det blir en negativ spiral. Ibland blir jag chockad över vilken tolerans jag har för skällande men ibland kan mina hundar driva mig till bristningsgränsen.

den ändå bilden jag lyckades fånga på Ikaros då han var tyst



(foto: Linnea Björk-Timm)

(foto: Linnea Björk-Timm)

(foto: Linnea Björk-Timm)
Jag gör en frustrerad gest när Ozzy bara vill leta bajs

(foto: Linnea Björk-Timm)


(foto: Linnea Björk-Timm)
Hand som nostarget har blivit Ozzys bittarget

(foto: Linnea Björk-Timm)


(foto: Linnea Björk-Timm)

(foto: Linnea Björk-Timm)

(foto: Linnea Björk-Timm)

(foto: Linnea Björk-Timm)

Jag fick i alla fall mycket inspiration av Linnea. Det var intressant att se hur hon tänker kring sitt program och hur hon arbetar när hon designar det. Så nu ska jag börja om och lyssna ordentligt på min musik och anpassa rörelserna efter musiken. Nu när jag skriver detta känns det självklart att man måste göra så men detta med freestyle är nytt för mig.

I torsdag hade vi dessutom möte i freestylegruppen och det kändes otroligt bra. Det är en trevlig grupp människor och med varandras hjälp ska vi nog lyckas få ihop bra program allihop. Dessutom har man ju stöd när det är dags för tävlingar. Gruppen heter Paws in Motion och vi kommer ha supersnygga tröjor.

En annan underbar nyhet är att min Iphone kom i går så nu har jag telefon igen, jippi!!

1 kommentar:

Anna med flock sa...

Härliga bilder! Ska bli kul att se er köra Freestyle vid tillfälle, tyvärr kan jag ju inte vara med på freestyketräffarna som hålls på torsdagar, dumma jobbtider :(

Skulle vara kul om vi kunde ses för träning nån dag framöver om du har tid, agility eller freestyle eller lydnad eller vad som ;)

Ha en fortsatt fin helg!