fredag 1 maj 2009

Vem är du och vad har du gjort med min Ozzy?!

Ja, så känns det idag. Ozzy har varit en liten ängel. Kommit på mina inkallningar även fast han busat med annan hund. Varit hyffsat duktig vid hundmöten och allmänt lugn. Jag hoppas bara det håller i sig till kursen på onsdag. Vi har i läxa att varje dag gå 100 meter med kontakt, vi har försökt men det har inte gått så bra för Ozzy vill mest ha kontakt med godiset.

Idag har jag varit ute och promotat Fritt Följs utställning och familjedag. Har postat information på några forum och sattit upp några lappar. En satte jag upp i hundhagen då jag vet att det är mycket folk som går dit. Jag hoppas verkligen att det kommer mycket folk då jag vet att det kommer bli riktigt skoj. För er som missat detta så har Fitt Följ en familjedag den 9:e maj vid Stallbutiken ute i Tronby. Vi kommer grilla, ha tipspromenad och självklart erbjuder vi också hjälp med ringträning. Sen är utställningen den 16:e maj uppe i vidingsjö-motionscentrum, så kom dit och ställ ut era hundar! Vill någon veta mer så är det bara att gå in på http://www.frittfolj.se/

Ikaros och jag har varit och miljötränat nere på stan tillsammans med Anna och Tim. Först tog vi en välbehövlig glass med tanke på värmen. Efter det blev det en promenad på stan. Det mesta var stängt så det var ganska lugnt på folk vilket var skönt, dessvärre var det ingen brist på hundar. Ikaros var väldigt skällig och uppstressad men lugnade sig när vi gick. Han har en otrolig respekt för Tim och Tim var väldigt intresserad av Ikaros idag och ville gärna nosa på honom. Det var jättetrevligt med det är det alltid när man umgås med Anna.








Idag har jag och Ozzy tränat. Dels kontakt men även på slalom. Vi gör framsteg varje dag och nu kan vi gå slalom utomhus med lite störningar. Ozzy fick följa med till hundhagen när jag och Magnus satte upp lappar. Det var jättevarmt men han fick busa en liten stund. Vi fick så mycket beröm för honom idag. Dom tyckte han var så duktig med andra hundar, det värmde massor!

Jag har alltid älskat Grand Danois och Gunnel är verkligen en vacker sådan



Gunnels riktigt stora bror Henrik, en riktig charmknutte



2 kommentarer:

Anna med flock sa...

Tack för stadspromis, gör jag gärna om och då lovar jag att ha bättre med tid.

Gigantiska Henrik var ju bara för söt, vilken färg! Störtskön ju :) Kul att Ozzy fortsätter funka så bra med andra hundar, han är verkligen go...inte ens Tim tyckte ju han var nåt att reagera på så han är bara liten och söt :)

jenny & lego sa...

ja, jag känner mig lite otursförföljd faktiskt och undrar om det någonsin ska vända!

fina bilder och vilka tuffa GDs!