söndag 17 maj 2009

Utställning!

Som ni kanske märkt har det varit lite färre inlägg än vanligt. Detta på grund av saker som hänt här hemma som vänt livet upp och ner. Inspirationen har helt enkelt inte funnits men jag hoppas den kommer tillbaka snart.

I lördags var det Fritt följs utställning. Jag tycker att allt gick väldigt bra och jag fick känslan av att alla deltagre var nöjda, både med oss och med priserna. Jag passade även på att ställa Ikaros. Mest som en kul grej och för att få lite kritik på honom. Jag tyckte han skötte sig riktigt bra. Han ville förstås inte stå och absolut inte stå still, men med lite träning tror jag nog att vi ska kunna fixa det. Det kanske blir så att jag ställer ut honom någon mer gång vem vet. Så här löd kritiken;

En kraftig hane. Maskulin utstrålning. Trevligt huvud och uttryck. Något kort hals. Bra rygg och svansansättning. Välkroppad. Välmusklad. Bra vinklar. Passande benstomme. Sunda rörelser. Riklig välskött pläs. Paralell fram. Något tåvid bak. Bra temprament. Välvisad.

Domaren verkade väldigt förtjust i min lilla kille. När hon kände på honom frågade hon om vi tränar mycket, det gör vi ju och det tyckte hon kändes på hans kropp. Dock sa hon också att det inte kunde skada att ta ner honom ett halvt kilo men det hade jag tänkt göra ändå. Dessutom var jag så nöjd med att tandvisningen inte var ett problem, tvärtom så verkade Ikaros mest glad att någon ville ta på honom.

Så nu har båda min älsklingar varsin fin lila rosett hemma.




tandvisning

här tar vi emot vår kritik och HP rosett


3 kommentarer:

jenny & lego sa...

kul att det gick så bra för ikaros!

Anna med flock sa...

Han var så duktig så Ikaros i ringen, glad och positiv som man vill att dom ska vara när domaren tittar och klämmer. Ge honom en stor puss på gullenäsan från mig!

kicki sa...

Klart att det gick bra för Ikaros, han är ju skitsnygg ju!!
Bra jobbat också av Dig på utställningen. Inte en anda gång behövde man vara orílig, det gick kanon.
Tack snälla för all hjälp!
Kram kicki