torsdag 21 maj 2009

Mina fina killar!

Idag kan jag inte vara annat än stolt. Kanske är det så att mitt ihärdiga tränande separat med hundarna har gett resultat. Idag var jag nämligen tvungen att ta med mig båda hundarna på träningsträffen med tjejerna för Magnus var uppe på universitetet och kommer vara det hela helgen på Lincon.

Det gick verkligen strålande bra. De skötte sig riktigt bra hela vägen dit trots att det var massor med folk i Gamla Linköping och massor med hundar. Hade egentligen bara ett dåligt möte då båda hundarna skällde, annars var faktiskt båda nästan helt tysta vid alla möten. Har haft problem med att Ozzy inte har varit intresserad av godiset jag kastar men inte idag, idag ville han minsann vara med och leta.

Träningen gick också bra. Tränade ingångar med båda hundarna, inkallning med Ozzy och lite trick med Ikaros. Efter vi tränat en stund satte vi oss alla ner en stund och då lugnade busarna sig helt och slutade skälla och lade sig ner. Vilken seger för mig. Känns som all denna passivitesträning äntligen börjat ge resultat.

Det var verkligen jättetrevligt idag. Alla hundar var så mysiga framför allt Tim som är en sådan härlig kille. Alltid cool lugn och avslappnad. En hund som verkligen har en fantastisk av och på knapp, men det vet jag är något som Anna har fått kämpa med.

Killarna har varit så trötta sen vi kom hem och det kan jag förstå. För förutom träning och promenad hade vi enormt mycket störningar i valla. Det var människor, barn, hundar, hästar och getter. Och bäst av allt Ozzy skällde inte på något av det, jippi!

Ozzy kommer som ett skott på inkallning

en fin ingång

Ikaros och jag tränar på att hoppa över mattes ben

Ikaros tycker ingångar verkar kul

Ikaros och jag poserar gärna framför kameran

Ozzy tycker det är tråkigt att vänta på sin tur så han hittar på lite egen sysselsättning under tiden

lite vila efter träningen

Ozzy håller ett vakande öga på Tim, jag tror att Tim är lite av en idol för Ozzy

så här avslappnad kan Ikaros vara om han känner sig trygg och det är han hos matte

Kan också tillägga att det gick jättebra på kursen igår trots ösregn och brist på gott godis enligt Ozzy. Vi körde slalom mellan koner med kontakt sen gjorde vi samma övning fast mellan människor. Vi fick även lära oss en ny passivitetsövning som jag hoppas kommer passa Ozzy bättre än ryggsäcken.

Nej nu får det räcka för jag måste springa iväg och läsa mer i boken som ska vara klar till på tisdag. Har tagit ledigt från jobbet ikväll för att hinna med. Varför är jag alltid ute i sista minuten för, när ska jag lära mig!?

1 kommentar:

Anna med flock sa...

Åh vad du är gullig, tack för det fina du skrev om Tim...det värmde ska du veta! Dina killar var verkligen jätteduktiga, så lugna i en riktigt svår och stökig miljö, märks att du jobbar med dom. Ge dom en bamsekram från mig!