fredag 8 maj 2009

Promenad med Anna och Ina

Fick hem papper idag om röntgen. Det gick väldigt fort så jag har en tid redan på torsdag. Jag är livrädd för att det ska behöva gipsas. Jag kommer i så fall få det svårt med hundarna men framför allt kommer det blir jäkligt svårt på jobbet med tanke på allt man bär och hur blött det är. Men det får lösa sig på något sätt och det är ingen idé att oroa sig för det förens det är dags, sannolikeheten är trots allt stor att det inte är någon spricka.

Idag gick jag och Ikaros en promenad med Ina och Anna. Hundarna är så mycket mer avslappnade med varnadra när vi är ute och går så här i förhållande till när vi tränar. Då blir det mycket mer spänningar mellan hundarna. Ina var till och med lite nyfiken på Ikaros idag. Min kille var duktig på att visa Ina lugnande signaler, nästan övertydlig, men som Anna sa kanske det är precis vad hon behöver för att fatta att Ikaros inte vill henne illa. Ina är bara för söt, hon må vara lite grinig ibland men det gör inget tycker jag. Ikaros sprang iväg på bajsjakt idag när jag hade släppt kopplet för att ta fram kameran. Om någon någon gång behöver hitta mänsklig avföring då har jag hunden för jobbet. Hunden kan hitta bajs på 500 meters avstånd, minst! Varför kan han inte leta något vettigt istället, typ tryffel, så att jag kan tjäna lite pengar.

När jag kom hem fick jag ställa mig och slava i köket. Hade lovat Kicki att fixa tre pannor med kärleksmums till Familjedagen imorgon ute vid Stallbutiken. Jag kan inte komma för jag måste jobba i natt så det är lite för tidigt för mig. Men alla ni där ute med "vanliga" jobb åk dit och njut av mina kakor!






Vill avsluta med en liten bit text från en av mina top 10 låtar. Har fått reda på en del märkliga saker idag och allt kring det har fått mig att tänka på just den här biten text. För alla som inte lyssnat på Bad Religion tidigare kan jag rekomendera dem varmt. Det är en punk/rock band, majoriteten av bandmedlemarna är professorer i filosofi och annat så texterna är väldigt djupa och tänkvärda.

"hate is a simple manifestation
of the deep-seated self-directed frustration
all it does is promote fear and consternation
it's the inability to justify the enemy
and it fills us all with trepidation"

Bad Religion, Them and Us

3 kommentarer:

jenny & lego sa...

ser ut att ha varit en härlig promenad!

skönt ändå att få röntgentid så snabbt, hoppas det går bra!

Anna med flock sa...

Jag har lyssnat lite på Bad Religion tidigare, dom har verkligen många tänkvärda texter.

Ha en fortsatt trevlig helg så hoppas jag att din röntgen ska gå bra och att det är ett lättåtgärdat problem/skada trots att du gått med det en tid.

Anonym sa...

Vilken härlig promenad ni verkar haft! MYSIGT!

I like the fact that you add some goooood lyrics into your blog.

Me like a lot.

Kramiz
Linda