torsdag 28 maj 2009

Kurs och lite annat

Igår var det kurs med Ozzy. Det var promenad på stan och det gick verkligen strålande bra. Vi klättrade på otäcka saker, badade i fontän (fyfy det får man inte göra), kollade på tåg, åkte hiss och annat. Ozzy är orädd vilket jag älskar, han tvekar sällan när jag ber honom göra saker. Dessutom hade vi riktigt fin kontakt vilket gör mig ytterligare lite gladare. Jag skulle kunna mala på hur länge som helst om hur bra kursen är men jag tänker sammanfatta det med att Kicki är verkligen en fantastisk instruktör. På hennes kurser snålas det minsann inte med beröm och feed-back får man hela tiden.

Har lite nya tankar kring Ozzys mage. Igår på kursen blev han riktigt dålig. Han bajsade 5 ggr under promenaden 3 av dom var små lösa klickar. Så nu funderar jag på om allt beror på stress trots allt. Jag uppfattar honom inte som direkt stressad men vem vet vad som händer i hans kropp, det är iallafall något jag ska ta upp med veterinären nästa gång jag pratar med honom.

Idag träffade jag Anna för lite träning. Ozzy var totalt ointresserad, det första han gjorde var att slita sig från mig när jag skulle rätta till kopplet och stal Tims boll. Jag tror han sprang i några minuter innan Anna lyckades fånga honom. Ingen bra start alltså...

Ikaros var sitt vanliga glada jag, han är motsattsen till Ozzy och är helt övertänd men hellre det än att det inte händer något alls. Gick överlag väldigt bra, han vill så himla mycket önskar bara att jag kunde få honom att sluta skälla när vi tränar.

Ina och Tim poserar


en bild säger mer än tusen ord

nu ser ni vad jag har att leva med

men ibland kan dom vara tysta och söta också

kontakt säger du matte, ja det kan jag

ingångar är mycket tråkigt hälsar Ozzy

det är mycket roligare att springa och kolla på matte

3 kommentarer:

Linnea sa...

Hoppas att ni hade det bra på träningen! Skulle vara jätteglad om jag kunde hänga på nästa vecka, om det är ok. Jag och mitt verktygsbälte... ;)

Anonym sa...

Jag gillar grabbarnas djungel vrål =) !
Kram
L

kicki sa...

Tack!
Alltid lika roligt att mina kursare är nöjda.
Det är något jag alltid försöker uppnå!
Hoppas Ozzybollen mår bättre..
KRAM Kicki, din instruktör