torsdag 7 maj 2009

Städning

Idag har Magnus och jag haft en riktig städdag, och det var välbehövligt vill jag lova. Magnus har dammat och damsugit och lilla jag har städat vårt sovrum riktigt ordentligt, rensat tvätt, städat datorrummet och bäddat rent, så nu är det riktigt fint här hemma. Städa är verkligen något jag inte tycker om men när jag gör det så gör jag det riktigt ordentligt då får sig varje hörn en riktig genomgång.

Hundarna är inte speciellt förtjusta i städning. Båda tycker att de flesta verktygen vi använder ser livsfarliga ut, så därför brukar vi öppna upp på balkongen så att hundarna får någonstans att ta vägen där de kan vara ifred och inte behöver bli bortkörda hela tiden. Bonus är ju också att farliga damsugaren är på behörigt avstånd. Så här nöjda eller missnöjd, svårt att avgöra ibland, är dom på balkongen.




Efter all städning gick vi ut på en semi lång promenad. Hundarna fick leka en liten stund och under tiden fixade Magnus med ett godisträd. Vi körde med mjukost idag vilket är väligt uppskattat av dom små djuren. Dock var Ozzy lite dålig i magen idag efter att han fått köttbullar på kursen igår så egentligen borde han nog inte fått någon mjukost, men det var så lite så jag hoppas att det inte blir värre med magen.

Jag har även borstat igenom båda hundarna länge och väl, dessutom klippte vi klorna på Ozzy. Ozzy har en extra sporre bak som kan växa hur fort som helst, den råkade jag klippa i pulpan så att det började blöda ordentligt. Han verkade helt oberörd så jag slängde på lite potatismjöl, har hört att det ska funka för att stoppa blödningen, för blödde gjorde det.

Överlag har det varit en bra dag. Med tanke på alla fina kommentarer efter gårdagens inlägg kan jag inte annat än att må bra och vara glad.








Inga kommentarer: