onsdag 13 maj 2009

En liten uppdatering om Ozzy

Nu har vi precis kommit hem från veterinären. Ozzy var sååå duktig och låg under min stol hela samtalet.

Med tanke på hur mycket Ozzy kräks tror Sven nu att problemet kan sitta i magsäcken. Planen är nu att han ska fortsätta äta intestinal maten, för det är den ända maten som funkat bra, sen ska ha äta flagyl igen, flagyl innehåller antibitotika och ska hjälpa mot hans tarminflammation. Han har även fått en medicin som ska motverka magsyror i magen, den ska han äta morgon och kväll. Under tre verckor får han inte äta något annat än sitt foder, men jag har köpt hans foder fast på burk som jag planerar att rosta i ugnen. Jag hoppas att han tycker om det för annars kommer vi få det tufft på kursen.

Om nu inte allt det här funkar för att stabilisera hans tarm och mage väntar ett ordentligt ingrepp. Då kommer vi söva honom för att ta vävnad från både magsäck och tarm. Låt oss hoppas att det inte kommer till det.

Ikväll är det kurs men Ozzy kommer att få stanna hemma och ta det lugnt med husse och Oskar. Istället tar jag med Ikaros så att jag fortfarande kan ta del av övningarna och träna dom hemma med Ozzy. Förhoppningvis kommer Ozzy vara bättre till nästa onsdag.

Ikaros fick också följa med till veterinären idag för vi ville passa på att väga honom. Han har gått ner ett helt kilo och väger nu 23 kg. Vill helst ha ner honom till 22 kg och det tror jag nog vi kan lyckas med.

3 kommentarer:

jenny & lego sa...

noah fick ju sitt specialfoder i blötvariant, som jag hade "bakat" i ugnen och det gillade han iaf! det är ju väldigt lite skillnad på allergi/specialfoder så du kanske kan ge något annat torrfoder längre fram som godis också? finns ju hills z/d och hills i/d och specific cdd bland annat som är väldigt skonsamma! hills-varianterna finns även i blötfoderform, vet inte om specific också har det!

hoppas lillkillen blir bättre!

Anna med flock sa...

Jag hoppas verkligen att det ska räcka med det här nu så ni slipper operation. Pussa Ozzy lite extra från mig!

Tessan sa...

Men jösses Sara...jag har jumissat allt detta med Ozzy!! Hoppas verkligen ni får rätsida på det hela...Massor av kramar och TACK FÖR IDAG DET GJORDE VI BRAAAA!!

Kramis