söndag 3 maj 2009

Vad är det för fel på folk!

Det är en fråga jag ställer mig ofta i många sammanhang. Igår rullade sig Ikaros i någons diarée bajs. Det är inte första gången det här händer heller. Det är så jävla äckligt och jag fattar inte vem som har med sig toapapper och sen sätter sig och bajsar i skogskanten. Jag vet inte hur jag ska få honom att sluta rulla sig i det, det är svårt att se skillnad på om han bara nosar eller sniffar efter bajs och när han väl hittat det är det ta mig fan omöjligt att kalla in honom. Man kan se hur han störtdykar på bajset med hela kroppen. Vår mysiga promenad var lugnt sagt förstörd efter detta. Magnus var snäll och duschade honom ordentligt när vi kom hem. Tack gode gud att inte Ozzy håller på med såna här dumheter. Ikaros har inte många dåliga sidor men det här är definitivt en av dom. Men jag har en lösning på problemet och det är att folk, även människor utan hund, har med sig bajspåse när dom går ut. Då kan dom plocka upp sitt bajs så slipper jag stöta på det i skogen.

Här är några bilder på Bollen från igår. Han är bara för go min lilla kille.




Ikväll ska Magnus och jag gå på bio och se nya X-men filmen. Det ska bli jättekul!

1 kommentar:

Anna med flock sa...

Åh fy! Det är så äckligt när hundarna rullar sig i människoskit... Vi har en dunge borta i närheten av mig där jag vet att flera hundar (även mina...) rullat sig i skit flera gånger. Fattar inte vad folk har för sig, det är ju mitt i ett bostadsområde...urk!