torsdag 4 juni 2009

En liten sammanfattning

Veckan har gått så himla fort att jag inte haft tid att blogga så nu får ni en liten snabb sammanfattning av veckan som gått.

I lördags träffade jag Anna och Ina för en promenad uppe i valla skogen. Jag hade med mig båda hundarna för första gången och det gick strålande bra. Jag var så stolt när jag kom hem. Det faktum att Ina var coollugn hade säkert en bidragade faktor till att min höll sig i skinet. Det var nästan inget skällade och båda gick fint vid min sida. Ozzy gjorde några busutfall mot Ina men dom korrigerade hon så fint.

I söndags bar det av hem till föräldrarna för söndagsmiddag. Hundarna fick busa i trädgården men när vi åt fick båda vara instängda på alltanen, den tiden spenderade Ozzy med att gnälla och låta som om vi gjorde honom illa. Han älskar verkligen trädgården av någon anledning. Om man släpper ut honom ensam lägger han sig i solen och bara myser, han är för söt min lilla bruna gris.






I måndags fick hundarna sig en vilodag. Det blev bara promenader och sen fick dom varsit tuggben. Ozzy blev inte alls dålig i magen vilket kändes helt fantastiskt skönt. Senare på kvällen kom Fredrik och Mats hit så spelade vi alla Sagan om ringen the card game. Det var jättekul men tyvärr tog det lite väl lång tid, men nu känns det som att vi alla är uppdaterade på både dom nya och gamla reglerna. Jag längtar massor tills nästa måndag då vi ska spela igen.

I tisdags var det samträning. Jag tog med mig Ikaros som spenderade hela tiden vi var där med att skälla, så kändes det iallafall. Vi körde lite platsliggande och ingångar,ingen verkade riktigt vara på humör så det slutade med att vi alla tog en liten promenad tillsammans istället.
Ozzy fick gå till hundhagen istället för samträningen. Det var som vanligt ingen där men sen kom det en jättefin Newfoundland, en kille på sju år, och de stannade ett par minuter så lite bus blev det för bollen. De var så otroligt söta tillsammans de såg verkligen ut som helan och halvan.






I går var det kurs med Ozzy och han var jätte jätteduktig. Vi gjorde en massa skojiga övningar och massor med inkallningar och vi lyckades bra med allt. Han är för fin min lilla boll! Vill ge ett stort tack till Tessan som gav mig så fint beröm både igår och idag för min kontakt med Ozzy, du ska veta att det värmer massor att höra det!

Idag däremot har det inte hänt mycket. Magnus och jag tog en långrunda upp till rydskogen. Det regnade stundom men det värsta lyckades vi som tur var undvika. Kameran fick stanna hemma. Nu ska jag strax iväg till jobbet vilket känns lite sådär, jag känner i hela kroppen att jag hade behövt lite ledigt men det är bara att hålla ut för om tre veckor får jag en helg ledigt för då ska jag åka på ridläger, tjohej!

4 kommentarer:

Linnea sa...

Det var sannerligen en _liten_ sammanfattning :)

Sara & Zombie sa...

Hehe, ja det blev lite fel så inlägget kom inte med, men nu är det fixat :)

Tessan sa...

Klart du ska ha berömm, ni är verkligen jätte duktiga och man ser att ni har gjort era läxor och att du tränar med dina vovvar! KANON! Må så gott och kramis

jenny & lego sa...

det låter som en väldigt bra vecka!