torsdag 25 juni 2009

Jag borde sova nu...

Imorgon åker jag iväg på ridläger och det ska bli så otroligt jäkla kul! Det kommer vara så härligt att sitta på hästryggen och pyssla med hästar hela helgen. Självklart kommer jag sakna alla mina killar här hemma men jag tror att den här lilla semestern är precis vad jag behöver för att kanske få en nytändning i vardagen.

Jag har anmält mig och Ozzy till lite nya kurser i höst. Det blir en fortsättning på unghundskursen, jag känner att jag gärna lägger ett fokus på det ett tag till. Vardagslydnaden är ändå enligt mig det viktigaste och grunden i allt man gör. Vi kommer även köra en sökkurs eftersom både jag och bollen tycker det var kul.

Idag var det samtäning i valla. Hundarna var skälliga som vanligt men som tur är har jag fantastiska kompisar som inte bryr sig ett dugg om det så nu mera känner jag inte speciellt mycket ångest över det. Ikaros var hur sprallig som helst så det gick verkligen inte att träna med honom, så det slutade med att vi lekte istället och gissa om han tyckte det var kul. Vi kampade och busade, han är bara för mysig min knasunge. Ozzy är mycket lugnare när vi tränar vilket ibland är skönt. Med honom tränade jag sitt stanna kvar och inkallning.






Jag försöker lista ut hur man får bra bilder inne. Jag har inte riktigt lyckats så bra men idag tror jag att jag fick till det ganska bra. Passade på att ta några bilder på bollen när han krypit upp i mattes obäddade säng, busungen.





2 kommentarer:

Anna med flock sa...

Åh vilka gosiga bilder på myskilen i sängen! Visst är det svårt att fota inomhus, blir ofta så konstigt ljus.

Ha det riktigt mysigt bland alla hästar, sniffa på dom lite från mig med...är ju såå mysigt med hästdoft :)

Anonym sa...

Det var jättefina bilder! =)
Kul med ridläger, vi kanske kan ses när du är tillbaka? Vi saknar mysiga lekträffar!