söndag 21 juni 2009

Seek and you shall find

Idag stog det sök på menyn. Tog bussen ut till vidingsjö där Tessan och hennes hundar väntade på oss. Hopp in i bilen och sen bar det av till "Kickis skog" för en eftermiddag av sök. Innan alla kom hann jag och Tessan med en promenad med hundarna. Givetvis skulle Primo och Ozzy bråka lite men efter att jag haft Ozzy i koppel en stund blev det lugnt. Dom är lite märkliga dom två för ena stunden älskar dom att busa med varnadra och nästa vill dom slåss...

Det var fyra hundar sammanlagt som skulle köra. Vi gick ut som andra hund och jag tyckte Ozzy skötte sig jättebra. Han har en tendens att vilja ta upp spår men det bör vi nog kunna få bukt på. Det var främst i första söket han gjorde det. Det var väldigt skoj med sök, det var nog det roligaste jag gjort med hund så det ska vi absolut försöka fortsätta med. Jag fick dessutom chansen att se en riktig expert in action och det är Tessans hund Primo. Han är vad jag förstår klar för att tävla i sök. Det var riktigt inspirerade att se!

Jag hade även en fin stund med Ina när jag var figg i ett av hennes sök. Hon blev sååå glad när hon såg mig och det gjorde mig varm i hjärtat. Hon borrade in sitt huvud i min hals och bara myste hon blev ännu gladare när hon insåg att jag hade hennes godis påse.

Jag har verkligen haft kul idag men nu är jag trött i både knopp och kropp så sängen får bli nästa anhalt för mig tror jag.

Ozzy är taggad inför sina sök

är han inte bara för söt i sin väst

matte släpp mig nu, Tessan sprang iväg med mina köttbullar

Ozzy ger sig ut för att leta rätt på en köttbulletjuv

en trött Ozzy efter att ha hittat Petra

en förvirrad Ozzy som inte riktigt vet var han ska ta vägen

en stolt Ozzy som har hittat Tessan gömd i skogen

Ina och Ozzy lösa tillsammans för första gången, gick strålande

en trött Ozzy och en trött matte

Ozzy vilar lite innan hemresan



2 kommentarer:

Anna med flock sa...

Var jätteroligt att du var med på söket idag med härliga Ozzy och som jag sa, en bättre figge till Ina får jag nog leta efter :)

Tessan sa...

Du har en riktigt fin liten sökhund i Ozzy! Primo är väl inte 100% klar för tävling,...lite "finlir" kvar;)

Kramis!