tisdag 9 juni 2009

Min älskade kamera är trasig!

Jag visste att det skulle hände förr eller senare det var bara det att jag hade hoppats på långt senare. Jag tror det är objektivet som är trasigt för allt verkar funka när jag byter till det lilla. Den gör det sorgligsate ljudet när jag stänger av och på kameran så jag misstänker att den har problem när den göra sin automatinställningar. Jag ska ringa netonnet för det var från dom jag köpte den, det har inte ens gått ett år än så garantin borde gälla. Jag vet inte hur jag ska klara mig utan den tills den är lagad.

Nu till roligare saker. Igår for Linda och jag ut till övningsfältet med hundarna. Det första jag känner när jag kliver ur bilen är lukten av bajs men tack gode gud var Ikaros ointresserad och Ozzy hittade det och åt upp det innan jag hann stoppa honom. Efter att bajset var borta kunde hundarna fokusera på bus. Nala och Ozzy är ett riktigt busteam och delade så söt på bollen Linda hade med sig. Eftersom Ikaros inte är så boll intresserad håller han sig i bakgrunden. Han och jag tränade på lite freestyle moment istället. Jag har lärt honom ett nytt och det är att han ska lägga sin tass på min fot, det funkar sådär än så länge men vi har fått en bra början.

Idag visade det sig att det bara var Frida och jag som skulle komma på samträningen så vi bestämde oss för att ta en hundpromenad lite senare på dagen istället. Det var jättetrevligt och hundarna skötte sig ypperligt. Stackars Ronja fick stå ut med några busutfall från Ozzy men jag hoppas att vi ska få bukt på det någon dag. Som avslutning gick vi förbi hundhagen där det brukar vara tomt mitt på dagen. Det var en valp där när vi kom så vi släppte in hundarna så fick dom busa av sig. Dom hade hur kul som helt och Ronja är bland det snabbaste jag sett, Ozzy hade inte en chans stackarn.

Här är massor med bilder från igår, håll till godo för jag vet inte när jag kommer kunna erbjuda er nya *gråter*









Inga kommentarer: