torsdag 18 juni 2009

Unghundskurs

Igår kväll var det kurs med Ozzy. Jag var inte på något speciellt gott humör när vi kom dit och Ozzy var som en pingpongboll i kopplet. Vi fick testa på både sök och uppletande, två saker som jag tror skulle passa Ozzy perfekt och det visade sig att jag hade rätt. På sök verkar han vara en riktig pärla. Han sökte av området riktigt fint och hittande figgen, Kicki var riktigt imponerad vilket gjorde mig hur glad som helst. Vi fick en inbjudan att vara med på Kickis sökkurs på söndag vilket jag givetvis tackade ja till, då får vi verkligen chansen att testa det ordentligt om det är något för bollen och är det det så kommer jag anmäla oss till kurs i höst om jag kan lösa det med skjuts och så. Efter söket fick vi också testa på uppletande, det gick inte riktigt lika bra men det var kul att se att Ozzy sökte av hela rutan, jag trodde först att han var på rymmen men när han vände tvärt insåg jag vad han höll på med. Han plockade inte upp leksaken men han hittade den och markerade. Ozzy älskar att bära på saker så jag tror nog det kommer funka bra i framtiden med lite träning. Allt som allt var det mycket lyckat och framför allt roligt. Problemet är bara att jag har så många kurser jag skulle vilja gå med hundarna men inte nog med tid eller pengar, men jag får ta lite i taget.

Här är några bilder från samträningen i tisdags. Jag var riktigt på när jag gick dit men väl där kände varken jag eller hundarna för att göra något verkade det som, så vi körde mest passivitetsträning men det är inte fy skam det heller. Bilderna är tagna av Anna.

världens bästa Ikaros

kan vi snälla få lite godis matte

men matte varför måste jag ligga här ensam när jag hellre är hos dig

Idag gick jag och Frida en promenad med hundarna i ösregnet. Naiva jag trodde nog att det skulle vara tomt i hundhagen en dag som denna men fel hade jag. Jag hade ju Ikaros med mig och han går inte alltid ihop med andra hundarn så det får helst vara tomt där om han ska vara med. Men vi gick en vanlig promenad istället och det var trevligt det med.


3 kommentarer:

Anna, Timse och Ina sa...

Ha en riktigt trevlig midsommar!

kicki fohlin-svensson sa...

GLAD-MIDSOMMAR!
Och det ska bli så roligt att få ha lille Ozzybollen på söket.
Han verkade vara taggad på detta med sök.
Vi ses klockan 17 på söndag!
KRAM Kicki
ps: Krama den andra bollen också..

Tessan sa...

En midsommar hälsning så här dagen efter.....Hoppas ni hade det mysigt! Här var det lungna puckar...Vi ses i morgon!

Kramis