torsdag 11 juni 2009

Torsdag

Idag var det träningsträff med tjejerna. Jag hade sällskap dit med Frida och hennes Ronja. Jag var lagom nervös över hur hundarna skulle sköta sig men det hade jag inte behövt vara för dom var exemplariska. Inte ens ett skall när vi mötte upp dom i korsningen utanför oss vilket gjorde mig stolt. Så Frida och jag fick oss en mysig promenad till valla.

Träningen gick riktigt bra idag. Med Ozzy tränade jag inkallning och platsliggande. Det är så skönt att träna med långlina för man får friheten av att vara lös men har ändå en livlina, och tur är det väl att jag har det för annars tror jag nog Ozzy hade stuilt Tims leksaker flera gånger. Men jag känner verkligen att jag gör framsteg med Ozzy vilket är bra för det har känts som att vi stått stilla ett tag.

Ikaros och jag fortsatte att träna på tass på fot övningen, gjorde några inkallningar och platsligganden. Han var skällig men inte riktigt lika skällig som vanligt. Allt som allt var det ett otroligt bra träningstillfälle.

Har inte bilder från dagen men Tessan skickade några fråm kursen igår, så håll till godo.








3 kommentarer:

Frida och Ronja sa...

Tack för idag! Jag var så nöjd när jag kom hem, vilken lugn och trevlig promenad!! Detta måste vi göra om! Beundrar att du klarar två när jag knappt klarar en ;-)

Anna med flock sa...

Vad kul du ser ut att ha på kursen med Ozzy, ni ser så proffsiga och fina ut!

Tack för gårdagen, är verkliogen nyttigt att kunna ha med båda...för min del var det bara ett plus att Ozzy visade intresse för Tims saker, Tim var mycket mer intresserad av tråkiga apporten då ;)

Anonym sa...

fINA BILDER FRÅN KURSEN!! Önskar jag hade haft mindre värk och kunnat fortsätta...

Vad kul för Linn med nytt boende. Well done you som kämpar med hosta och allt.

Kram
L