fredag 5 juni 2009

Vart tog sommaren vägen?

Känns som det ända jag sett dom senaste dagarna är regn och åter regn. Jag vill ha sol och bad. Jag vill sitta på balkongen och mysa på kvällarna, men solen dyker nog upp när jag minst anar.

Idag har jag varit uppe vid klubbstugan med Linda och Tessan och deras underbara hundar. Vi måste se ganska roliga ut med alla våra hundar och så kameror i högsta hugg. Ibland blir jag förvånad över att man inte tröttnar på att fota samma hundar dag ut och dag in men det gör man inte av någon outgrundlig anledning.

Efter vi tagit en sväng med hundarna tog vi oss en fika i klubbstugan och pratade på om allt från koksaltlösning till kändisar och deras öden, mycket trevligt hade vi. Linda hade fixat goda bullar så det fanns inget att klaga på.

Efter fikat begav oss Linda och jag till Stallbutiken. Jag har nämligen bestämt mig för att fortsätta med färskfoder till Ikaros för hans päls är helt fantastisk nu och dessutom har det funkat jättebra så varför byta. Har ju varit lite orolig för hans vikt men han har trots allt gått ner 1 kg med light varianten av färskfodret så vi kör vidare med det.

Ozzy är jättebra i magen vilket är skönt. Han fick köttbullar på kursen i onsdags och det verkar inte ha påverkat honom alls. Han har inte kräks på ca 2 veckor vilket är ett rekord för honom. Jag känner mig väldigt hoppfull inför framtiden.
Och nu varning för mycket bilder!

bus på gång?


Pumba smkar av gräset

världens sötaste bus-acke

Primo och Ozzy delar på en pinne

aajjjjj nyps inte Primo

hör du dåligt jag sa sluta nypas

först pussar men sitt grässtrå

sen slutar man ögonen och tar en bit

så här överraskad blir Ikaros när Tessan säger att det inte blir något mer godis

Acke är inte bara söt utan vacker också

Ikaros poppar upp ur gräset

Ozzy lyckas få igång Acke till lite bus

men det får vara på Ackes villkor

4 kommentarer:

Anna med flock sa...

Härliga bilder på bushundarna! Va skönt att Ozzy hållit sig bra i magen, lilla killen hoppas det fortsätter åt rätt håll.

Jag vill också ha sol....brr va kallt det var idag!

jenny & lego sa...

vilka söta gräsbilder på ozzy! här är det också bara regn och regn och så ännu mer regn!

Veronica sa...

Hallå!
Nu har jag hittat hit till din blogg ;) De är så fina dina killar kul att läsa att träning och annat går framåt!

/Veronica och Ziva, matte med tillhörande svart "litet" yrväder du träffade på utställningen den 16/5

Tessan sa...

hi hi vilken gullig liten "story" ;) Söta är dom allihopa våra "odjur"!

Är super trött så jag säger kram och hej!