måndag 29 juni 2009

Ridläger och ryggskott

Vi kan börja med det tråkiga först. Det hände sista ridturen på ridlägret. Vi galopperar i en backe och helt plötsligt är det som att någon sticker en kniv i ryggen på mig. Först trodde jag att det var en nerv som hamnat i kläm men insåg snabbt att jag kände igen känslan och att det var ryggskott. Det här hände precis i början av en uteritt men jag kämpade mig igenom hela och sen krälade jag av hästen. Igår hade jag överdjävulskt ont men idag är det lite bättre men inte på något sätt bra. Jag som hade längtat hem till min killar så himla mycket så slutar det med att jag inte ens kan böja mig ner och hälsa på dom.

Nu till det roliga. Ridlägret var helt fantastiskt! Det är otroligt vackert där ute med alla hagar och vattnet på gångavstånd. All stallpersonal har varit helt otroliga och hjälpsamma och har verkligen lyckats få till ett riktigt bra ridläger för 8 personer med varierande kunskap. För mig blev det under helgen två dressyrpass, två uteritter och så fick jag hoppa ett pass. Det ända som var tråkigt var att jag inte fick en egen häst utan var tvungen att dela, så under lägret har jag hunnit med att rida tre olika hästar. Hästarna höll en otroligt hög kvalitet för att vara ridskolehästar, det märks att dom satsar mycket på att utbild sina hästar. Jag är verkligen 100% nöjd!

Jag på Toulusa


Emma och Maria vilar efter ett hårt ridpass

Jag på Grosser

Det blev inte bara hästar under lägret. Kvällarna spenderade vi nere vid vattnet med en helt fantastiskt utkikt över en liten sjö. Sista kvällen blev det till och med en båt tur för mig, Linn och Bäver.

Bäver

Hela gänget vilar efter en hård dag på hästryggen

Jessica ägaren av stallet

Linn och Emma känner av vattnet

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att lägret var så bra. Hoppas du kryar på dig snart =)

Anna med flock sa...

Åh vad mysigt det såg ut, synd bara att din rygg skulle ta stryk annars verkar de ju som du haft det riktigt härligt.

Tessan sa...

Gudars skymning så mysigt! Men det kunde ha varit några grader svalare....SUCK!
Hoppas ryggen är Ok nu??

Kramis