onsdag 8 juli 2009

Vilken lyckoträff!

Ibland överraskar han oss alla min lilla Ikaros. Han började med att inte skälla en enda gång när Frida och Ronja kom för att möta upp oss. Han var lugn hela promenaden och när vi kom upp till ryd skällade han först inte heller men efter en stund kom han givetvis igång, men för mig känns detta som en stor vinst! Vi blev sammanlagt 5 personer idag. Det var mycket trevligt och vi gjorde några kontaktövningar och några inkallningar, det verkade gå riktigt bra för alla idag. Som avslut satte vi oss i gräset för att prata en stund och det var här det magiska hände. Alla hundar var helt avslappnade och lugna. Vid ett tillfälle gick det förbi en schäfer på ganska nära avstånd men ingen av hundarna sa ett knyst vilket för de flesta av oss var enormt. Så en stor klapp på axeln för oss alla idag!

Det är två trötta hundar jag har här hemma och det är precis som det ska vara.

För andra gången idag, varning för mycket bilder!












6 kommentarer:

jenny & lego sa...

en liten klapp på axeln räcker nog inte - bra jobbat! det är en sån härlig känsla när det går bra!

Anna mwd flock sa...

hahaha jag ser helt borta ut på bilden med mig och Ina, snacka om att vara i sin egen lilla värld ;)

Ikaros var verkligen duktig, Ina däremot skällde för allas del tror jag....

Härrliga badbilder härunder!

Frida och Ronja sa...

Att Ronja och Ikaros inte berättade att det gick en stor schäfer lite längre bort är helt fantastiskt!! Jag är fortfarande förvånad och har försökt lista ut vad jag faktiskt gjorde som var så rätt att Ronja inte behövde ta på sig vaktansvaret...
Syns senare!!

Linnea & Zumi sa...

Han var jätteduktig, din Ikaros! Jag är så sjukt imponerad av vilket arbete du måste ha lagt ner på det... Och så verkar han alltid så himla glad med dig.

Tessan sa...

Söta är ni allihopa!!
Kramisar till er...

kicki fohlin-svensson sa...

Kul att träningen verkar gå bra!
ser fram emot att ha dig och Ozzy på kurs!
Kram Kicki