torsdag 23 juli 2009

3 hundar

Idag blev det tre hundar på promenaden för jag hade lovat Frida att gå ut en längre sväng med Ronja eftersom hon och Björn är bortresta och Björns mamma tar han om Ronja men hon orkar inte att gå jättelångt. Det gick riktigt bra och jag är säker på att Frida skulle varit stolt över henne om hon varit där. Ronja som kan vara lite avvaktande mot nya människor verkade tycka superbra om Magnus. Det var Magnus som fick gå med Ronja för han har inte riktigt lika bra koll på våra. Vi tog en sväng upp till rydskogen och sen fick alla hundar varsit godisträd på vägen hem. Det var lite av ett pussel att få dom att vara lugna och vänta på sin tur och jag skulle givetvis också ta kort på dom undertiden men vi lyckades och alla hundar blev nöjda.

Lite roligt var dock min grannes reaktion när han såg mig med Ronja och frågade "ni har väl inte skaffat en till?!?! Sen hade en kompis ringt som sett oss på promenad och frågat om vi skaffat en till. Jag tror ingen behöver oroa sig, att skaffa ytterligare en hund ligger låååååångt i framtiden om det ens kommer hända, jag tycker två är mer än nog att hålla reda på och ge ett bra liv.






3 kommentarer:

jenny & lego sa...

vilken supersöt liten ronja!

Anna med flock sa...

Härligt att det gick bra med alla tre, bra när man kan hjälpa varandra så där ibland. Mysigt med godisträd, var länge sen jag gjorde till mina odjur...måste jag se till att göra nån dag.

Frida och Ronja sa...

Åhh vad ni är gulliga och hjälper oss!! Såg inte detta inlägg förren idag! Lite jobbigt är det förstås att ni skämmer bort Ronja med godisträd, nu måste ju vi oxå börja med det annars rymmer hon väl hem till er ;-)