fredag 17 juli 2009

Passivitetsträning

Igår träffades jag och Anna uppe i valla för att umgås och träna lite med hundarna. Det blev inte mycket träning för min del. Ikaros var helt ointresserad vilket han kan vara ibland och Ozzy lyckades dra mot en häst så att hans lina brände ett stort märke på mitt ben så efter det kände jag att det var nog. Anna var inte sugen hon heller så det blev att vi satte oss i gräset istället och pratade. Passivitetsträningen är ack så viktigt och det blev det mycket av igår. Alla hundar skötte sig kanon trots massor med störningar. På hemvägen passade jag på att släppa hundarna en liten stund på ett fält. Även fast både var trötta fannas det en hel del spring i benen kvar i dom.

Ozzy med vinden i pälsen


Ikaros väntar på att något kul ska hända

Ikaros trött på att vänta

Ikaros och Ozzy bus på hemvägen

Tim njuter i mattes famn

Ina poserar

1 kommentar:

jenny & lego sa...

aj! linor är bra till mycket men de bränner som f-n! med en sjuk hund så blir det automatiskt alldeles för mycket passivitetsträning - jag vill också gå på kurs och göra något kul känner jag! men det kommer väl förhoppningsvis senare nån gång!