torsdag 9 juli 2009

Kurser för hela slanten..bokstavligt!

Nu har jag anmält mig till tre kurser i höst...hur sjutton ska jag ha tid med allt...det är helt enkelt bara för kul att gå på kurs. Planen för hösten ser nu ut så här: först ut är en rallylydnads kurs med Ikaros som börjar i början av augusti det ska bli super kul, i slutet av augusti börjar fortsättningen på Ozzys unghundskurs och i slutet av september börjar sökkursen med Ozzy. Så det kommer vara fullrulle hela hösten. Ser framför allt fram emot sökkursen, jag har höga förväntningar på min lilla boll.

På måndag åker vi till Köpenhamn med familjen. Hundarna ska vara hemma hos Magnus bästavän Mats och hans flickvän Emma. Vi var hemma hos dom igår för att hundarna skulle få lukta in sig lite. Vi passade på att äta taco och spela Talisman och jag vann, jippi! Det var säkert 15 år sedan jag spelade Talisman och det var lika kul som jag mindes det.

Jag har varit riktigt nervös för att lämna dom, det är första gången vi lämnar bort hundarna längre än över en natt. Men nu känner jag ett enormt lugn för jag vet att Mats och Emma kommer ta väl hand om dom och att de tar det på stort allvar. Jag skulle inte kunnat hitta bättre hundvakter.

2 kommentarer:

kicki fohlin-svensson sa...

Jag ser fram emot Ozzy på söket också, men har nog inte lika höga förväntningar! Allt kan hända, ena dagen kanonbra för att nästa vara helt urlag... Typiskt unga hundars lott här i livet. men jag måste säga att det bådar väldigt gott, för det lilla jag såg av honom sist var riktigt ruskigt BRA!
Kram kicki

Tessan sa...

Ha ha läser Kickis inlägg och jag hoppas du inte tolkar det som jag först gjorde;)Men helt rätt, man ska inte ha allt för höga förväntningar från början för då kan man bli besviken...det kan verkligen gå upp och ner i början!! Men som hon skriver det han visade bådar väldigt gott!! Men jösses vad med kurser du ska gå på! Visst är det skoj!

Vet inte om jag skrev vilken kamera det blev? Canon eos 40d!! Har läst och lästa och frågat flera fotografer tom:)
må gottigt
Kramar från mig och pälsbollarna!