söndag 26 juli 2009

Spår

Igår åkte jag och Frida ut i skogen och lade lite spår åt hundarna. Ronja fick två och mina killar fick varsitt. Båda hundarna tog sina spår hyffsat bra, jag kan inte förvänta sig så mycket eftersom jag gör det så otroligt sällan. Ska försöka ta tag i det mer då det märks att hundarna tycker det är väldigt kul.

Ozzy visade trots att vi gör det så sällan en riktigt stor förbättning. Han gick sitt spår långsamt och metodiskt, tidigare har han mest lalat runt. Ikaros som innan var så lung när han spårade har nu blivit som en kanonkula.

Frida och Ronja

Ronja vid sitt spårslut

här tror jag matte gått

Ozzy har hittat sitt spårslut

jag och kanonkulan

Ikaros vid sitt spårslut

1 kommentar:

Anna med flock sa...

Roligt att det gick så bra och spåra!, jag måste försöka komma igång och spåra regelbundet med Tim...jag har varit jättedålig på det....