måndag 20 juli 2009

Agility!

Idag har jag hunnit med mycket. Först tog jag en promenad med Frida och hundarna runt lunch. Ikaros var inte riktigt med oss andra utan ville bara gå sin egna väg och Ozzy var inte mycket bättre han heller.

Efter att ha träffat Frida bar det av upp till klubbstugan för styrelsemöte. Det blev ett kort möte men det fanns en hel del kuvertering att göra så allt som allt tog det en bra stund.

Efter det hann jag inte mer än hem förens jag skulle iväg igen. Anna och hennes pojkvän Jonas kom och hämtade mig så åkte vi ut till hundungdoms agilitybana. Vi körde en hund i taget vilket funkade riktigt bra för då fick de tid att vila emellan. Först ut var bollen och gissa om vi hade kul. Han är totalt orädd så inga hinder var något problem. Det ända vi inte testade var det jättehöga hindret men nästa gång ska vi nog försöka oss på det också. Han var så himla duktig så mitt hopp om att få köra agility har på nytt tänts.

Ikaros var också super duktig men han är väldigt försiktig och rädd så balanshindret gick inte bra och vippbrädan försökte vi inte ens. Vi lyckades med tunneln vilket var kul! Men huvudsaken är att han hade kul och det hade han verkligen. Det han vågade göra är han en riktig stjärna på min lilla kille.

Ina var också superduktig! Hon är mer orädd än Ozzy så inget stoppar den damen. Anna lyckades köra en liten bana med henne vilket enligt med såg jättefint ut, jag var jätteimponerad av dom båda!

Det var sååå kul idag och jag längtar redan tills nästa gång vi åker ut och kör igen.

Idag är det varning för mycket bilder på riktigt för jag är sååå stolt över mina killar att jag har svårt att välja bort bilder då alla jag fick av Anna är kalas bra. Jag kommer förhoppningvis också få en video på killarna när dom kör som Anna och Jonas filmat, spännande eller hur?

det här var hindert som vi inte körde men som Ina klarade gallant
















5 kommentarer:

jenny & lego sa...

duktiga & modiga ikaros!! ozzy med givetvis men vad kul att se hur mycket ikaros har utvecklats - du är så duktig med båda hundarna!

Tessan sa...

MEN SÅÅÅ KUL!! Jag vill oxå pröva Agility! Måste man vara medlem för att testa banan? Om jag är välkommen så skulle jag gärna följa med ngn gång!

Kramis

Anna med flock sa...

Dom var verkligen jätetduktiga dina killar! Oxxy var verkligen en liten tuffing, full fart frammåt ;) Kul att se hur Ikaros "växte" efter att ha vågat sig igenom tunneln. Ser fram emot ett nytt träningstillfälle framöver :)

Anna igen .... sa...

jag kan visst inte stava ser jag!, fint att jag bytte namn på Ozzy genom mitt slarvkrivande... Får man skylla på att man har jobbat och är trött i fingrarna så man slinter på tangenterna ;)

Frida sa...

Vad kul ni såg ut att ha det, Ronja och jag hänger med nästa gång!! Själv sitter jag här i Wien med kanonväder och mycket trevliga barer ;-) Imorgon ska jag göra stan helt på egen hand! Har fått skvaller hemifrån att Ronja sköter sig bra iallafall. Hoppas det går bra på torsdag! Vi hörs!