tisdag 1 juni 2010

Årets första bad!

Idag begav Sofia och jag oss ut till blå lagunen. Jag blev upphämtade vid oss av en glad Sofia och en ännu gladare Sky. Badstället var så klart öde med tanke på vädret, sommaren är ju inte riktigt här än om man säger så. Ozzy badar ju bara om han har något att hämta i vattnet så jag kastade ut en leksak ett par gånger. Jag tog det lite lugnare än vanligt då han och Sky busade en hel del mellan badandet och jag ville inte köra slut på stackarn. Ikaros var nere och blötte tassarna när ungdomarna busade på land. Han är lite speciell min lilla kille. Fast han satte igång ett par race med Sky och Ozzy när han tröttande på att vara en enstöring. Hundarna sprang så sjuk fort, det är konstigt att jag fortfarande kan bli chockad över hur snabba dom är ibland. Sky har inte riktigt hittat modet till att ge sig ut och simma än men det märks att hon snart är där. Det krävs nog bara lite tålamod från Sofias håll och massor med uppmuntran. Vi avslutande badandet med att ta en promenad och sen bagav vi oss hem till Sofia för jag skulle få se hur hon bor. De har en lika stor lägenhet som jag och Magnus, alltså 70 kvadrat, men den kändes jättemycket större så jag förstår att de är nöjda med sin lägenhet. Det var i alla fall kul att se hur hon bor.

Det är kul att ha invigt ännu en badsäsong och jag ser fram emot massor med roligt bad för hundarna i sommar och kanske även för mig. Och nu till alla bilder!















Inga kommentarer: