onsdag 2 juni 2010

Lite samträning i solen

Idag träffade jag Linnea, Anna och Annas kompis Jeanette för lite träning. Som vanligt kom jag dit helt oförberedd för om man ska sammanfatta min träning med Ozzy så är ostrukturerat ordet. Ibland känns det som ett under att han kan något över huvudtaget. Jag är också expert på att överinlära saker har jag insett. Har kört ganska mycket ställande så nu stannar han vad jag än gör eller säger...suck..det här med hundträning är verkligen inte lätt. Men tack och lov finns det människor där ute som är så himla hjälpsamma och idag fick jag coachning från två av dom. Det är guld värt att få feedback på sin träning och helst sånt man kan förbättra/förändra. Efter dagens träning tog jag med mig massor hem. Träningen i sig gick kanske inte så bra men jag har på nytt insett en stor brist i mig själv och det är hur jag belönar. Så fort det är folk i närheten blir jag stel som en pinne och dödstråkig, i alla fall i Ozzys ögon, så nu ska jag försöka komma över mig själv och våga vara så rolig som Ozzy förtjänar. Kom på en annan viktig grej och det är hur jag belönar, saker som vilket håll jag kastar bollen, vilken hand jag håller belöningen i och sånt. Det är saker jag inte tänker på själv så det ska jag verkligen jobba vidare på.

Något riktigt positivt med träningen var tandvisningen som både Anna och Jeanette gjorde på Ozzy. Detta är något Ozzy verkligen inte tyckt om då han inte gillar när människor kommer in inom hans personliga sfär men han var verkligen strålande duktig idag.

Blev filmad av Anna en stund när vi tränade men jag ska skona er från den filmen men den var väldig nyttig för mig att se då det blev väldigt tydligt vad jag gör för fel. Nej, nu ska jag snart gå och lägga mig för imorgon väntar ytterligare en dag av skolarbete och samträning på kvällen.

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Hej, trevligt & träffa dig med hundar:-) Tror att du & Ozzy kan få riktigt roligt ihop när det gäller lydnadsträningen;-)Ha en HÄRLIG dag!

Anna med flock sa...

Tack för igår :)

Det kommer bli kalas ska du se bara du vågar lita mer på dig själv... du kan mer än du tror Sara för dom saker du väl lärt in är jättefina!

Tandvisningen tror jag inte kommer vara något problem för Ozzy, han skötte sig ju kalas idag tror nytt folk för honom och många störningar runt omkrign.

Kram!