måndag 7 juni 2010

Lydnadskurs och lite annat

Igår var vi hemma hos mina föräldrar på middag, dom bjöd på grillat och det var riktigt gott! Hundarna hade trevligt som vanligt och när ingen kollade passade dom på att gräva i rabatterna, inte speciellt uppskattad dessvärre. Jag passade på att ta lite bilder då jag kände mig lite inspirerad.

Ozzy on the go

Stackars Ikaros för allt han måste utstå

Ozzy funderar på vad han ska utsätt Ikaros för härnäst

Ikaros visar sin kärlek till sin mormor

Ikaros vilar i gräset

Ozzy har gömt sig i häcken

Jag intresseanmälde mig till en lydnadskurs hos Anders Svensson för ett bra tag sedan och nu är datum äntligen bestämt för kursstarten, det blir den 9:e augusti och det ska blir skitkul. Jag har tränat på riktig bra med Ozzy den senaste tiden vi kör lite varje dag. Vi har jobbat rätt mycket på svängar och följsamhet och det går mycket bättre nu. Finns det något roligare än framsteg!

Annars rullar livet på. Dagarna spenderas mest framför datorn skrivandes på den där förbaskade uppsatsen men snart är den klar. Sommarlovet firar vi in på fredag då vi ska hem till Mats och Emma på grillfest mmm...sommarlov

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Kul med kurs! & jepp, det är en härlig känsla när man får "betalt" för all träning;) Härliga foton på dina charmtroll! Kram

Daniel sa...

å så fina bilder på friska glada hurtiga hundar!