torsdag 24 juni 2010

Träning och annat

Igår träffade jag Johanna i valla. Planen var att vi skulle träna men igen av hundarna ville så det var bara att ge upp. Det var komiskt med tanke på hur bra det gick sist. Vi hade även denna gång fixat med uppletande men det slutade med att vi fick hämta in allt själva för hundarna orkade inte, troligtvis på grund av värmen. Vi tog en gemensam promenad tillbaka till ryd istället och det var trevligt det med. Vi hann prata lite om Johannas kommande valp och det är sjukt vad valpsugen jag blir, men förhoppningsvis får jag träffa Johannas valp när hon kommer och då kanske suget lägger sig lite.

Idag har jag träffat Linda och det var på tiden för det var riktigt länge sedan vi sågs. Vi åkte ut till övningsfältet och tog en kort sväng och sen satt vi på en filt och bara njöt. Dock uppvisade Ikaros ett väldigt konstiga beteende idag då han hela tiden ville "rida" Nala. Det har ju hänt någon gång ibland att han vill det men inte som idag. Han kunde inte sluta och till slut gav jag upp och satte honom i bilen. Han uppvisade stressbeteenden som han inte gjort sedan innan kasteringern till exempel att "gläffsa" med tungan. Det var nästan obehagligt att se honom men förhoppningsvis har han glömt detta till nästa gång.

Nu ska vi strax hem till mina föräldrar på middag sen bär det av till jobbet och efter det ska jag sitta upp en timme eller två för kl 05.00 ska jag köra mina föräldrar och deras vänner till flygplatsen för dom ska åka till Rom över helgen, härligt va!

1 kommentar:

Jeanette & 4-benta sa...

Hej, kul och läsa om era utflykter & ja, värmen tar hårt på många hundar. TACK för grattis! Ser fram imot att heja på er i 1:an sedan:-) Kram