tisdag 22 juni 2010

En exalterad Ikaros

Igår träffade jag Johanna i valla för lite träning. Med Ozzy ville jag jobba med apporten men det visade sig vara lättare sagt en gjort. Ozzy ville allt annat än fokusera på matte. Han sprang runt med allt han kunde hitta och försökte få igång Max precis hela tiden. Det blev inte mycket gjort för vår del då han verkade ha tankarna på annat håll.

Efter att ha tränat lite lydnad körde vi uppletande med hundarna och Ikaros var först ut och han var riktigt på. Han fullkomligen rusade ut i rutan och jobbade på så himla fint. Det är klart det blir lite flamsigt ibland men han ger inte upp. Han fick hämta in 3 grejer första omgången och tre nya andra så han var ganska trött när han var klar. Jag tror uppletande är Ikaros favorit sak att göra så jag ska verkligen börja göra det mer med honom.

Imorgon ska jag träffa Johanna igen för träning i valla och då hoppas jag att Ozzy är lite lugnare och mer samarbetsvillig och för Ikaros del blir det mer uppletande.

Inga kommentarer: