torsdag 17 juni 2010

Blogg torka

Har inte haft någon inspiration till att blogga på sistone jag har spelat en hel del dataspel istället.

Det har inte blivit så mycket träning den senaste tiden utan istället en massa härliga promenader. I lördags träffade vi Sofia och sa hejdå för sommaren hon har nu åkt hem till småland. Men jag hoppas hon tittar förbi Linköping någon gång under sommaren annars ses vi igen i höst.

Jag har även träffat min lilla Lisa en del. Hon har ju också sommarlov nu så jag hoppas vi kan ses en hel del i sommar.

Igår träffade jag Johanna och hennes Max. Jag hade med mig båda så det blev skälligt värre. Jag är dock väldigt nöjd med träningen. Ikaros och jag tränade på våra trick och han vad stundom väldigt lugn för att vara honom. Jag hade dessutom en liten olycka med honom, han sprang nämligen fram till Max. Jag fick så klart hjärtat i halsgroppen och tänkte att det här var nog sista gången jag får träffa Johanna men det gick faktiskt superbra. Ikaros rusade fram och Max morrade till ordentligt och då backade Ikaros och sen närmade Ikaros sig lite artigare och sen nosade de av varandra och sen avledde jag Ikaros med godis och Johanna kallade in Max och sen var det inte mer med det. Det är klart inte Ikaros får springa fram till andra hundar men samtidigt blir jag väldigt glad att det gick bra. Ni som känner mig vet vilka skräckscenarion jag kan måla upp. Så tack Johanna för att du var så lugn!

Ozzy och jag tränade inkallning och det gick superbra. Han har tappat massor med fart när han ska in i fotposition men igår var han snabb hela vägen in och satte sig riktigt fint. Jag var så glad som precis innan hade klagat på hur seg han var i inkallningen.

Glömde skirva att jag träffade Linnea och Anna i valla i söndags och på vägen hem hade jag sällskap med Anna och då fick Ozzy och Tim sprinag lite lösa. Ozzy fullkomligen avgudar Tim och fjäskar sååå mycket för honom. Han är så himla söt men det tycker inte Tim så klart utan han tycker Ozzy bara är en jobbig liten skrutt. De busade i alla fall en stund på vägen hem och Ozzy var så nöjd att änligen få busa med den stora vita killen.

Imorgon väntar en heldag med Anna och hennes hundar det ska bli kul.

Inga kommentarer: