fredag 4 juni 2010

Sol och bad!

Efter ett par timmar framför datorn kände jag bara att jag ville göra något kul så jag ringde pappa och bad om att få låna bilen så åkte Magnus och jag ut till blå lagunen med hundarna. Det var precis vad jag behövde! Jag passade till och med på att bada lite jag med, inte Magnus dock, han tyckte det var för kallt. Vi hade det riktigt trevligt och hundarna skötte sig riktigt bra trots att det var andra hundar på stranden bredvid.

Efter vi varit och badat gav vi oss ut till Tornby för att hämta min mamma från jobbet och stannade även förbi Maxi och där hittade jag superbilliga vattenleksaker till Ozzy. Dom kostade 15 kr styck så jag köpte 3. Passade även på att köpa ytterligare en pipande tennisboll.

Nu på kvällen körde jag ett träningspass med Ozzy. Idag körde vi på allvar svängar med halter och han fattade riktigt bra. Testade på slutet av passet att ta ett steg och sen svänga för att se om han fortfarande fattade att det var följsamheten jag letade efter och det gjorde han. Avslutade med att göra två ställanden som gick ganska bra men det finns en hel del kvar att träna på där om man säger så.

När hade jag tränat med Ozzy körde jag en liten stund med Ikaros. Han var jätteduktig och för att vara honom otroligt lugn och samlad. Vi tränade lite nya trick och några gamla och allt satt riktigt bra. Om han alltid hade varit så här hade vi varit ett skarpt freestyle ekipage!








Inga kommentarer: