söndag 27 juni 2010

Bil=frihet

Jag har fått låna bilen i helgen eftersom mina föräldrar är bortresta och jag har blivit uppmuntrad att passa på att åka mycket och det anser jag att vi gjort. I fredags åkte vi och badade. Jag min lilla nöt trodde ju inte det skulle vara en kotte där på midsommarafton men tji fick jag när det var fullt med folk men som tur vara inga hundar så vi höll oss på en kant och det gick bra. Mina är inte så intresserad av folk som tur är.

I lördags åkte jag på samträning med Johanna. Det blev bara att vi tog en promenad och sen satt på en fotbollsplan och pratade. Nu är det bestämt att jag ska få följa med henne och hämta valpen vilket ska bli jättekul. När vi satt där och pratade kom det framspringande en hund med en riktigt nonchalant ägare. Han gjorde inga ansatser till att kalla in sin hund överhuvud taget. Först sprang den fram till Max och sen till Ozzy så jag valde att släppa honom då koppel bara skapar stress. Tillslut gick han vidare med sin hund...han ska vara glad att jag inte hade Ikaros med mig för då hade jag inte varit lika trevlig. Det värsta var ändå att när han kom tillbaka samma väg senare och hade inte ens då vett att koppla upp sin hund utan lät den springa fram. Jag är alltid förstående om en hund kommer fram så länge ägaren försöker få in den men att ha så här nonchalant attityd är bortom min förståelse.

Idag tog vi bilen ut till Bergsslussar för en kort promenad och lite glass. Glassen var en stor besvikelse då personen som gjort den inte vet hur man häller upp mjukglass. Allt rann ut längs med sidorna och droppade på hundarna som låg under bordet. Hundarna blev så klart glada men matte var mindre glad över allt strössel och skit som hamnade i pälsen. Dessutom kostade den hutlösa 35 kr och jag åt kanske en en sjättedel av glassen innan jag kastade den i ren frustration. Jag tror hundarna fick i sig mer än jag. Dagens i-landsproblem är jag medveten om men ibland måste man få klaga på de små grejerna också.

Nu på kvällen har jag träffat Linn och det är lite sorgligt för hon ska flytta om ca en månad. Hon har fått en nytt jobb i Malmö men jag ser fram emot att åka och hälsa på henne där.

Bevis på att jag också badar

Bollen håller koll

Ikaros har räddat en leksak

crazy eyes

1 kommentar:

Anna med flock sa...

Vad härligt det såg ut i vattnet, själv har jag inte doppat mig för i år ännu... badkruka som jag är ;)

Hoppas ni har det härligt i solen så hoppas jag vi ses för lite umgänge framöver snart igen :)