torsdag 10 juni 2010

SOMMARLOV!!!

Äntligen är den här den efterlängtade sommaren. Det faktum att det är kallt som sjutton ute väljer jag att bortse ifrån. Som ni förstår är arbetet klart och nu är jag redo att lämna skolan bakom tills hösten är här.

Igår hade jag och hundarna en riktig mys dag. Först träffade vi Lisa och tog en promenad ute i Tinnerö med hundarna. Ikaros som annars är en klippa lös var en busunge och inkallningen var tveksam, tyvärr väntade jag för länge med att koppla honom och gav honom för många chanser så det slutade med att han sprang fram till en grupp människor för att tigga deras mat det stora problemet var dock att de hade med sig sin hund. Jag såg inte riktigt vad som hände för de var uppe på en platå. När Ikaros väl kom så hade han en gubbe efter sig, en supersöt farbror som hade tagit det hela med ro som tur var. Men det var riktigt pinsamt och jag bad om ursäkt massor. Fan att han ska vara så jävla matglad. Ikaros var nog djupt besviken när han såg att maten var vaktad av en annan hund, haha. Farbrorn hade bett Ikaros gå tillbaka till matte och då hade Ikaros sprungit till mig. Gamla Sara hade resonerat att hundfan inte skulle få vara lös igen på väldigt länge men jag inser att allt detta var mitt fel. Jag skulle ha kopplat honom när jag märkte att han blev splittrad och inte ville lyda så det är mitt fel inte hans. Jag är ändå rätt glad att det ända jag behöver oroa mig för i skogen är mat och bajs, jag vet folk som har det värre. Jag frågade i alla fall farbrorn om han hade gått fram till deras hund men det verkade det som att han inte gjort och det var ju skönt, inte för jag trott att han skulle det, han är alldeles för rädd.

På kvällen träffade jag Johanna med hennes Max i valla för träning. Det blev nästintill ingen träning utan vi stod och pratade i regnet istället. Det var jättetrevligt och jag ser fram emot nästa gång och då ska vi nog få in lite mer träning också och förhoppningsvis är det bättre väder då också.

Inga kommentarer: