tisdag 29 september 2009

Träning

Idag var det träningsträff i valla med tjejerna igen. Det blev inte jättemycket träning för min del utan bara ett par uppletanden med respektive hund och sen satt vi mest och bara njöt, iallafall tills det blev för kallt.

Ikaros var jätteduktig idag. Han springer ut långt när jag skickar iväg honom och han ger verkligen inte upp förens han hittar leksaken. Han är inte snabb med att hitta grejerna men det kompenserar han verkligen i sin ihärdighet. Det är verkligen en fröjd att se honom jobba och ibland är han till och med rätt duktig med att komma in med grejerna.

Idag tänkte jag höga svårighetsgraden med Ozzy. Låt mig säga att det var ett misstag som förstörde hela övningen. Jag ska ta mina egna råd och skynda långsamt. Vi har inte brottom någonstans utan det är bättre att det tar sin tid och att han fattar vad jag vill att han ska göra. Idag stog han mest och såg ut som ett fån stackarn. Det går nog bättre nästa gång för jag vet att han har det i sig.

Det var som sagt riktigt kallt idag men det var trots det väldigt mysigt att spenderara dagen med tjejerna i höst solen. När alla gått hemåt passade jag på att släppa mina en stund så att dom skulle få busa av sig och det gjorde dom verkligen. Vi har beslutat oss för att tacka ja till en hyresrätt i södra ekkällan som ligger ca 3 min ifrån tinnerö så från och med februari kommer alla dessa koppel promenader minska lite. Tänkte att jag länkar till HSB sida där det finns bilder på vår lägenhet så ni som är intresserade kan få se hur vi kommer att bo och var. http://www.hsb.se/ostergotland/sodra-ekkallan/1.65139 Det är en löjligt dyr lägenhet men vi tycker det är värt det med tanke på hur nära bra natur vi kommer, dessutom går campusbussen i princip utanför vår dörr vilket inte är fy skam, sen att det är helt nybyggt är inte dåligt det heller.

Nu till lite bilder från dagen.















6 kommentarer:

Anonym sa...

sara va inte med de där fula brudarna, du kommer va fet för resten av ditt liv!

jenny & lego sa...

det är ju ett underbart område & jag skulle inte tveka en sekund att bo där om jag bodde i linköping så GRATTIS till lägenheten!

Anonym sa...

Hej. Brukar inte lämna kommentar på din blogg men när jag läste kommentaren på detta inlägg kunde jag inte hålla mig. Att det finns så fega och barnsliga människor som den "anonyma" personen får mig att bli mörkrädd! Men vill du ha hjälp med att spåra IP adressen så är det bara att du ringer.

/Andreas

Kicki Fohlin-Svensson sa...

Vilken underbar plats att bo på! Så himla skönt för er att ha det nytt omkring er.
Ang anonyma kommentarer, jag har mina misstankar så hör av dig! jag tror att det är lite "den som nämde, klämde det" Om du fattar?
KRAM Kicki

Anna med flock sa...

Härligt med en ny lägenhet,såg så fint ut! området ligger ju verkligen kanon till... då hoppas jag på mysiga tinneröturer i vår sen då :)

ps, Ikaros har en underbar och envis uppletandestil!

Anonym sa...

De lär va en idiot som har skrivit komentar på din blogg. Vem känner du som är vaken 06.29 på morgonen mitt i veckan? Vilken pinsam tragisk mäniska. så himmla lågt!
/D.L.