tisdag 8 september 2009

Lite vila för matte

I söndags var vi bjudna hem till mina föräldrar för en liten födelsedagsmiddag för mig. Pappa hade gjort en av mina favoriträtter och köpt tårta. Mamma stog för presenterna och hade köpt massor med fina kläder till mig, fyra tröjor och ett par byxor, jag fick dessutom ett jättefint bäddset och sen fick jag även pengar vilket ska gå till en skrivare och annat kul. Man blir aldrig för gammal för att få presenter, eller hur?

Jag har tagit mig an alldeles för mycket på senaste tiden och jag känner hur jag med stormsteg närmare mig den berycktade väggen så nu försöker jag tona ner min ambitioner lite. Jag var så slut igår att jag inte orkade gå på rallylydnaden och så vill jag inte ha det för hundkurserna är det bästa jag vet.

Idag tog jag med mig min nya fina stegräknare på promenaden, hundarna fick också följa med givetvis. Det är jättekul att hålla koll på hur många steg man tar, iallafall än så länge, idag gick jag 9538 steg och det blir lite mindre än 7 km. Jag har läst någonstans att en kvinna ska gå 10 000 steg per dag, jag ska iallafall försöka göra det.



Inga kommentarer: