lördag 5 september 2009

Sök

Bollen gjorde matte stolt igår! Som ni kanske gissar hade Ozzy och jag en rätt bra start på vår sökkurs. Ozzy verkar vara något av en naturbegåvning på det här med sök. Han har ett enromt driv utåt och hittade figgarna så snabbt att jag knappt hann hämta andan mellan gångerna. Dessutom märks det tydligt att han tycker att det här är hur kul som helst och det är bara grädde på moset för mig. Jag har aldrig fått så mycket beröm över någon av mina hundar som jag fick igår, jag visste knappt vart jag skulle ta vägen. Det är såklart kul att det går bra men jag är redo för att det inte kommer gå lika bra nästa gång, det funkar bäst för mig att tänka så för annars blir jag bara besviken.








2 kommentarer:

Anna med flock sa...

Lilla duktiga Ozzy! Var verkligen kul att dte gick såpass bra för alla på söket :) Härlig start!

Tessan sa...

Han var OTROLIGT duktig....är övertygad att han kommer ha samma driv nästa gång, har dom en gång fattat tycker för detta....Men bli inte ledsen sen när ni kommer till steg 2 att ta med rulle och att ha färdiga figgar...för det kan bli snurr i "bollen" då;)
Kramis!