torsdag 10 september 2009

Unghundkurs m.m

Igår var det unghundskurs och det gick betydligt bättre än sist. Vi gick en promenad på stan med lite olika stationer, bl a fick vi stå på stora torget och köra ett par övningar, men med tanke på hur söta hundar är som är med i kursen såg nog ingen hur fåniga vi människor såg ut.
Ozzy fick bada i fontänen och busa med strålarna som sprutar upp, super kul tyckte han. Vi passade även på att hoppa upp på konstiga saker och kolla in alla andra roliga grejer som fanns i omgivningen.
Sen bar det av till ett prakeringshus där vi utsattes för en utmaninag som heter duga. Hundarna skulle först gå över ett gallergolv och sen gå upp och ner för en gallertrappa. Ozzy var först lite osäker men med hjälp av superleo och bästisen Ronja vågade han sig upp hela vägen och där busade vi massor och sen gick vi ner utan problem.
Det märktes att Ozzy har gjort framsteg vad gäller avslappning för när det var dags för fika låg han mest still och fann sig till rätta, och det gjorde han inte sist. Jag var super nöjd när vi kom hem.

Ska också tillägga att jag fick en present av Kicki och hur många kan säga att dom fått presenter av sin instruktör. Jag fick två rullar till söket så nu ska vi träna lite smått på att hålla i dom utan att tugga. Stort tack Kicki för denna fina present!! Det påminner mig också om den fina present jag fick av Anna. Det var en påse full med roligheter men inte till sök utan till uppletande. Det fannas även några tuggben i som hundarna kluffsade i sig omgående. Tack igen Anna för den fina presenten!

Ozzy undrar vad vi ska göra nu


världens bästa Frida med söta Ronja

säg nej till dom ögonen om ni kan

Ozzy vs fontänstråle

Ozzy svalkar tassarna


Idag har jag varit ute på promenad med Frida. Jag tog bara med mig Ikaros och passade på att träna med honom lös. Han skötte sig hyfsat bra idag och jag fick verkligen jobba med mitt kroppsspråk då jag blir spänd som en räka så fort kopplet åker av. Det är otroligt hur mycket ens egna kroppsspråket påverkar hunden.

Efter jag kom hem med Ikaros tog jag med mig Magnus och Ozzy upp till hundhagen. Där hittade vi till vår förtjusning bästisen Bob och Ozzys mobboffer Trötter. Ozzy hade superkul och busade på med alla trevliga hundar. Min favvo grandis var där också så jag passade på att klappa lite på Henrik.

Henrik, en grand danois med väldigt intresssant färg

Ozzy is making friends

Ozzy flyger

Ozzy gör nya bekantskaper

3 kommentarer:

Tessan sa...

Härligt att det gick och framförallt känndes bättre i onsdags. Presenter är inte dumma att få:) Haha jag trodde först Henrik var en staty av sten!!

Kramis på er!

jenny & lego sa...

vilken härlig bild på ozzy när han leker med vattenstrålen! :) du gör verkligen en toppenjobb med båda hundarna!

kram & trevlig helg!

Anonym sa...

Superleo vet jag inte om ja vill säga...men självklart vill han alltid hjälpa till ;) kram från Anna å en trött Leo efter söket idag :)