onsdag 2 september 2009

Unghundskurs

Ozzy och jag hade en tillbakagång idag på kursen. Det var en hel del nya hundar med som skapade oreda i Ozzys lilla huvud. Han skällde enligt mig konstant. Vi hade några bra övningar och det var en inkallning som satt som en smäck men det är också något vi verkligen tränat på dessutom älskar han att springa. Det andra som gick bra var slalom mellan pinnar vilket var övningen vi avslutade med, det var skönt så att vi inte avslutade med en negativ känsla. Utöver dess två övningar vill jag helst bara stryka ett streck över detta kurstillfälle och ladda om till nästa.

Nu ska jag lägga mig i soffan och kolla på finalen av "so you think you can dance"

Ozzy vilar upp sig "Ozzy style" efter kvällens kurs


världens sötaste i udda sovställning

2 kommentarer:

Anna med flock sa...

Vissa dagar går sämre än andra, man får ta nya tag helt enkelt.

Ozzy har precis samma stil som Tim där han ligger, supersöt! (Gissa varför vi har revor i tapeten av baktassarna...)

kicki fohlin-svensson sa...

Så dåligt gick det inte! Och du jobbade med Ozzy kanonbra. Trots att du var lite irriterad...
Glöm inte att han är en ung hund, vi har alla en tendens att kräva lite för mycket av våra vänner hundarna...
Det som är viktigast är ändå att ni båda har en bra realtion och att ni kan leka och ha kul tillsammans. Resten tar man sen vartefter hunden mognar så du har tid på dig ännu!! För relationen är det då rakt inga bekymmer med!
Krama pälsbollarna / Kicki