torsdag 17 september 2009

Buskul!

Idag hade hundarna kul tillsammans med Nala. Pumba fick stanna hemma för hon har lite ont i ett ben och behöver vila. Denna fina trio hade jättekul och sprang som tokiga ute på åkern. Jag och Linda hade också kul och pratade om hur jobbigt vi hade det i skolen. Eller så var det mest jag som malde på...förlåt Linda nästa gång ska du få en chans att prata också!

Dagens promenad var precis vad jag behövde men Lindas och min förbannelse har vi minsann inte blivit av med för precis innan jag skulle koppla hundarna hittade Ikaros och Ozzy en hög med bajs att rulla sig i. Jag blev så arg och besviken så jag var nog inte den mest exemplariska hundägare och det blev inte bättre hemma när Ozzy skakar sig när jag blött honom så det blev bajsluktande vatten över hela badrummet. Usch och fy vad det stank! Tur att det var städdag.

Så nu har alltså Ikaros lärt Ozzy hur man ska göra när man hittar en hög med bajs. Det enda bra är väl att Ozzy inte går runt och letar bajs utan hittar det bara för att han följer efter Ikaros...vad är det man säger glaset är halvtomt eller är det bara tomt...






1 kommentar:

Anna med flock sa...

Trist på bajsrullandet, suck.... hundarna såg iallafall ut att ha roligt, kan vara skönt att bara få vara ibland och få ur sig lite frustrationer och stress.

Hoppas du hinner få vila nåt i helgen, kramisar!