söndag 13 september 2009

Sök

Igår var det dags för sök igen och trots att det inte gick lika bra som sist är jag riktigt nöjd. Det blev lite för svårt för Ozzy igår så jag lyckades aldrig få iväg honom i rätt riktining utan han sprang istället tillbaka en bit för han körde på minne istället för att lita på att matte skickade honom åt rätt håll. Jag ska försöka hitta lite tid att träna på motivationsskick så att vi verkligen får raka skick. Han är helt enkelt för smart min lilla boll. Men det är verkligen kul med sök och jag känner redan min kondition bli bättre av allt springande.

Under fika pausen fick Ozzy komma ut och leka en stund med Emma. Dom brottades och hade jättekul. Ozzy passade även på att stjäla en banan som han lekte med och sen öppnade och åt upp, han är bara för go min kille och bjuder allt som ofta på ett gott skratt.

Nu till bilderna och det kommer som vanligt bli alldeles för många för det är omöjligt att välja bort när man har så många fina att välja bland. Jag är speciellt nöjd med bilderna som Jonas tog när han satt som figge för Ozzy. Han ser så söt ut när han komemr farandes.

här tränar vi sitt stanna kvar


bild tagen av Jonas när han figgar

Ozzy har fått span på Jonas som gömmer sig i skogen

Ozzy slutspurtar

Ozzy stannar upp och undrar hur sjutton han ska hitta tjejen som gömde sig med hans godispåse

nu kom han på hur han skulle göra

Ozzy och Tessan avslutar med lite bus

Ozzy har bråttom tillbaka för att få ge sig ut igen

wiiiiii

världens finaste lilla skrutt

Ozzy bekantar sig med Lisa

Ozzy och Emma rockar loss





mmm...banan

den är bra att leka med också

och smakar smaskens

superkul att bära på

2 kommentarer:

Tessan men "sökpervot";) sa...

Ja jösses han är för go lilla "bollen"! Det gick visst SKIT BRA, tänk på att det är 2:a gången ni kör sök....det finns dom som får traggla en hel kurs innan hunden ens vill springa ut! Så sträckn på dig för du har en jätte motiverad sökvovve! "Sökbollen" får bli hans nya namn:)
Kramis!

kicki fohlin-svensson sa...

Instämmer helt med Tessans inlägg.. och "sökbollen", ja det får bli hans första namn nu!
han är en helt BEDÅRANDE sökvovve! Krama båda bollarna från mig!
Kicki