måndag 21 september 2009

Träningsträff!

Igår hade vi en träningsträff i valla. Jag körde lite uppletande och några motivationsskick. Ozzy fattade inte riktigt vad jag ville att han skulle göra i uppletandet men han jobbade på de första gångerna. Motivationsskicken i söket gick bra och han var supersnabb ut och gick väldigt rakt.

Ikaros fick testa uppletande för första gången och han hade hur kul som helst. Han blev så glad när han hittade leksaken. Han lekte lite för mycket med den själv innan han kom tillbaka till mig men huvudsaken är att vi hade kul.

Nu ska jag strax iväg till sista rallylydnadstillfället. Det känns lite sorgligt men samtidigt ska det bli skönt att ha måndagkvällar lediga. Vi ska absolut fortsätta med rallyt men först ska vi ta en paus och jobba vidare hemma och kanske testa på en tävling eller så.








4 kommentarer:

Anna med flock sa...

Ikaros var ju bara för söt i uppletandet, vilken glädje!!!

Anonym sa...

Du får alltid så fiiiiiiiina bilder!

Vilken härlig träningsträff det såg ut att vara =) !

Mysigt!

Kram på dig och dina min vän
Linda

Tessan sa...

Kul att du har kul med voffsen!:)

Kommer du på söket på lördag?

Ha det gott och plugga och slit inte hjäl dig, och ha för guds skull INTE dåligt samvete för dina hundar!
Super stor kram från mig och pälsbollarna!

jenny & lego sa...

saknar dina blogginlägg även fast jag inte är världens bästa på att kommentera trots att jag läser varje gång!

förstår att du har fullt upp med skolan men jag hoppas att det är bra med dig & hundarna!

kram!