tisdag 13 januari 2009

Suck, ögoninfektion igen...

Ozzy har fått en ögoninfektion igen. Jag har misstänkt det ett tag nu och är nu säker för hans ena öga har börjar producera hur mycket guck som helst. Varför började jag inte skölja ögat direkt när jag misstänkte nått istället för att bara låta det vara, ibland är jag så dum. Ringde veterinären och dom sa det gammla vanliga, så nu ska vi skölja med koksaltlösning i ett par dagar för att se om det blir bättre annars blir det väl antibiotika ögondroppar igen och ett veterinärsbesök så klart.

Nått lite roligare är att idag börjar vi med färskfoder. Skulle egentligen börjat på måndag men Ozzy vill inte röra torrfodret så vi kör från idag istället.

1 kommentar:

Anonym sa...

när noah har fått ögoninfektion har jag köpt en jättebra ögonsalva på apoteket, brukar försvinna på 2-3 dagar och man slipper veterinärbesök. hör av dig om du vill veta vad den heter! billig är den också :)

du får säga hur färskfodret funkar för hundarna :)