måndag 5 januari 2009

Äntligen klar!

Nu är jag äntligen klar med både hundens beteendebiologi och djurens kommuntikation kurserna. Jag hade gjort alla tester sen en tid tillbaka med vi var också tvungna att läsa en hög artiklar och sen göra ett inlägg på ett forum om saker vi tyckte var intressanta i dom. Så nu är det gjort, nu har jag bara en tenta kvar i engelskan nästa vecka sen är jag reda att börja nästa termin.

Den här terminen har verkligen varit tung. Jag har pluggat heltid, jobbat minst två dagar i veckan och sen har man ju hundarna också som tar en hel del tid, fast det är roligt tid förstås. Jag hoppas på att kommande termin blir lite lättare då jag bara ska plugga halvtid och jobba, fast jag ska försöka jobba lite mer annars tror jag inte vi kan få det att gå ihop rent ekonomiskt men vi får se. Dessutom ska jag ta körkort i år. Jag hoppas vara klar till sommaren och om allt går som planerat så hoppas jag att Magnus och jag ska kunna skaffa en alldeles egen liten bil. Tänk vad mycket kul vi kan göra med hundrana när vi har bil.

Idag gick jag upp till hundhagen med Ozzy. Det var två hundar där idag och en av dom var skälligare än Ozzy, tro det eller ej.










Sen kom Magnus och hämtade upp oss för planen var att vi skulle gå en sväng tillsammans men tyvärr så var det någon som lekte med racketer i närheten så det var bara att gå raka vägen hem. Det får bli en extra sväng senare ikväll för Ikaros. Så här kul hann dom ha innan idioten började med racketerna.










På vägen hem så träffade vi den sötaste lilla finska lapphundsvalp. Den var inte många veckor och hur go som helst. Den var lite rädd för Ozzy vilket är förståligt med tanke på hur han är men den vågade sig fram för att hälsa på Ikaros. Ikaros är verkligen snäll och försiktig mot valpar, han är bäst. Önskar bara han kunde vara likadan mot vuxna hanhundar.

Inga kommentarer: